Kromer Festival Biecz – Lubię to!

Towarzystwo Przyjaciół Biecza i Ziemi Bieckiej zaprasza do udziału w koncertach on line festiwalu muzyki dawnej Kromer Festival Biecz w dniach 29 lipca-1 sierpnia 2021 r. 

Za pośrednictwem kanałów:

https://www.facebook.com/kromerfestivalbiecz

https://www.youtube.com/channel/UCNeT_6lSg60r4Xs4CyPA_Sg

dzięki live streamingowi i emisji nagrania jednego z koncertów, macie Państwo okazję do uczestniczenia w koncertach wielu wspaniałych światowej sławy artystów, prezentujących znakomity muzyczny repertuar.

kromer

Koncerty emitowane na żywo:

29 lipca 2021 / czwartek
Kolegiata p.w. Bożego Ciała w Bieczu, 19.30

Przenikanie światów – przeszłość i teraźniejszość

  • Katarzyna Głowicka – Quiet Time ˚
    (światowa prapremiera, zamówienie Festiwalu)
  • Artur Zagajewski – Glassmusic-motet ˚
  • Matthew Shlomowitz – Popular Context vol. 7 ˟
    International Transport Chimes Reggae – Jazz in the Park – Canteen Funk – Muzak in the Shopping Mall
  • Carl Philipp Emanuel Bach - Symfonia na smyczki nr 3 C-durˆ
    Allegro assai – Adagio – Allegretto
  • wykonawcy:
    ˚ Arte dei Suonatori & Spółdzielnia Muzyczna
    ˆ Arte dei Suonatori
    ˟ Spółdzielnia Muzyczna
  •  Arte dei Suonatori
    Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble

 Kromer Festiwal

30 lipca 2021 / piątek
kolegiata pw. Bożego Ciała w Bieczu, 19.30

Wspólnota tekstu, różnorodność muzyki – sto lat Pasji Metastasia
zamówienie festiwalu

  • Antonio Caldara (Passione di Gesù Cristo, Wiedeń 1730)
    Ouverture
    Recitativo: Ove son dove corro?
    Aria (św. Piotr): Giacchè mi tremi in seno
  • Nicolò Conti (Passione di Gesù Cristo, Neapol 1739)
    Recitativo: Ove son dove corro? *
    Aria (św. Piotr): Giacchè mi tremi in seno *
  • Nicolò Jommelli (Passione di Gesù Cristo, Rzym 1749)
    Ouverture
    Aria (Jan Ewangelista): Come a vista di pene si Fiere
  • Nicolò Conti (Passione di Gesù Cristo, Neapol 1739)
    Aria (św. Piotr): Se la pupilla inferma *
  • Josef Mysliveček (Passione di Gesù Cristo, Florencja 1773)
    Aria (Jan Ewangelista): Ritornerà fra voi
  • Francesco Antonio Baldassare Uttini (Passione di Gesù Cristo, Sztokholm 1776)
    Ouverture *
  • Diego Naselli (Passione di Gesù Cristo, Londyn 1772?)
    Aria (Jan Ewangelista): Come a vista di pene *
  • Antonio Salieri (Passione di Gesù Cristo, Wiedeń 1776)
    Aria (Jan Ewangelista): Ritornerà fra voi
  • Pietro Maria Crispi (Passione di Gesù Cristo, Rzym 1775)
    Ouverture *
  • Stanislao Mattei (Passione di Gesù Cristo, Bolonia 1792)
    Recitativo: Giovanni anch’io lo so *
    Aria (Maria Magdalena): Ai passi erranti *
  • Francesco Morlacchi (Passione di Gesù Cristo, Drezno 1812)
    Aria (Maria Magdalena): Potea quel pianto *

* współczesne prawykonanie

Filippo Mineccia – kontratenor
Arte dei Suonatori
Aureliusz Goliński – skrzypce, kierownictwo artystyczne

 k3

31 lipca 2021 / sobota

Kościół pw. św. Anny w Bieczu, 20.00

Klasyka żywa – Elsner & Bałdych

  • Józef Elsner – Kwartet smyczkowy F-dur nr 1 z „Trois Quatuors du meilleur goût polonais” ̊
    Allegro - Andantino - Polonoise - Finale. Allegro
  • Stanisław Moniuszko – Kwartet smyczkowy d-moll nr 1 ̊
    Allegro agitato – Andantino – Scherzo: Vivo – Finale; Un ballo campestre e sue conseqeunze: Allegro assai
  • Adam Bałdych – improwizacja solo ˆ
  • Adam Bałdych – Śpiewnik domowy na skrzypce improwizujące i kwartet smyczkowy ˟
    (światowa prapremiera, zamówienie Festiwalu)

wykonawcy:
˚ Equilibrium String Quartet
ˆ Adam Bałdych
˟ Equilibrium String Quartet & Adam Bałdych

Adam Bałdych – skrzypce
Equilibrium String Quartet
Sulamita Ślubowska – skrzypce
Małgorzata Malke – skrzypce
Anna Nowak-Pokrzywińska – altówka
Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela

 

1 sierpnia 2021 / niedziela

Kolegiata pw. Bożego Ciała w Bieczu, 19.00

Isola – źródło słów izolacji

  • Franz Joseph Haydn – Koncert skrzypcowy G- dur
    Allegro moderato – Adagio – Allegro
  • Sigismund Neukomm – Quintetto dramatique L'amante abandonnée
    Amour – Infidélité – Désespoir
  • Franz Joseph Haydn – The Slave's Lament
  • Franz Joseph Haydn – kantata Arianna a Naxos
    Recitativo: Teseo mio ben dove sei?
    Aria: Dove sei mio bel tesoro
    Recitativo: Ma, a chi parlo?
    Aria: Ach, che morir vorrei

Dorota Szczepańska – sopran
{oh!} Orkiestra Historyczna
Martyna Pastuszka – skrzypce, kierownictwo artystyczne

Koncert nagrany w ramach projektu, który odtworzony zostanie na kanałach w późniejszym terminie.

 

31 lipca 2021 / sobota
kościół pw. św. Michała Archanioła w Binarowej, 18.00

 Autonomia instrumentów – Telemann, Bach, Vivaldi

  • Georg Philipp Telemann – Sonata triowa A-dur
    Cantabile – Presto – Lento – Allegro assai
  • Johann Sebastian Bach – Sonata triowa sopr'il Soggetto Reale z „Das Musikalisches Opfer”
    Largo – Allegro – Andante – Allegro
  • George Frideric Handel – Chaconne G-dur na klawesyn solo
  • Antonio Vivaldi – Sonata triowa g-moll
    Largo – Fantasmi. Presto – Largo; Andante – Presto – Il Sonno. Largo – Allegro
  • Łukasz Długosz – flet
    Agata Kielar-Długosz – flet
    Maciej Kułakowski – wiolonczela
    Marek Toporowski – klawesyn

Udział w live streamingach koncertów oraz odtworzeniu nagrania koncertu jest bezpłatny.

Live streamingi i nagranie wideo realizowane będą w pięknych zabytkowych wnętrzach:

Kolegiaty Bożego Ciała – późnogotyckiej świątyni z bogatym wyposażeniem trzech epoki: gotyku, renesansu i baroku. Do najcenniejszych elementów wyposażenia strzelistego wnętrza należą: renesansowe stalle oraz pomniki, obraz „Zdjęcie z krzyża” w ołtarzu głównym namalowany przez artystów z kręgu Michała Anioła, przedstawienie wykonane przez Stanisława Stwosza syna Wita Stwosza, polichromia prezbiterium zaprojektowana i wykonana przez Włodzimierza Tetmajera przy współudziale bieczanina Apolinarego Kotowicza (ucznia Matejki). Do rzadkich zabytków należy również muzyczny pulpit z roku 1633.

Kościoła p.w. św. Anny i klasztor OO. Franciszkanów, który należy do pierwszych klasztorów reformackich powstałych na ziemiach polskich. Stanowi zamkniętą całość, na którą składa się świątynia p.w. św. Anny, klasztor oraz dziedziniec klasztorny. Kościół jest w stylu barokowym o prostym, jednolitym wystroju wnętrza. Po bokach ołtarza głównego znajdują się  witraże wykonane według projektu Stanisława Matejki, bratanka Jana Matejki. W podziemiach kościoła został pochowany poeta Wacław Potocki.

Kościoła pw. św. Michała Archanioła w Binarowej (zabytek UNESCO) – jedenego z najstarszych i najcenniejszych zabytków drewnianego budownictwa sakralnego w Polsce. Świątynia wzniesiona została ok. 1500 r. z drzewa jodłowego o konstrukcji zrębowej. Nakryte płaskimi stropami wnętrze szczelnie pokryte jest malowidłami. Unikatową wartość mają utrwalone w malowidłach widoki XVII-wiecznego Biecza. Innymi równie ciekawymi elementami wyposażenia świątyni są pochodzące z doby gotyku rzeźby na Matki Boskiej i czterech świętych dziewic umieszczone w nowej szafce na ścianie Kaplicy Aniołów Stróżów, rzeźba Matki Boskiej z Dzieciątkiem znajdująca się w ołtarzu głównym oraz kamienna chrzcielnica. W lewym ołtarzu bocznym warto zwrócić uwagę na słynący łaskami obraz Matki Boskiej, będący jakoby darem króla Jana Kazimierza.

Zapraszamy do śledzenia informacji dotyczących festiwalu, zespołów muzycznych, programu, wydarzeń towarzyszących i dziedzictwa kulturowego Biecza na stronie: https://www.facebook.com/kromerfestivalbiecz

Zadane realizowane przez Towarzystwo Przyjaciół Biecza i Ziemi Bieckiej
w ramach projektu „Kromer Festival Biecz – Lubię to!” 

przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

malopolska

 

 

 

Początek strony