Kromer Festival Biecz – Lubię to!
Towarzystwo Przyjaciół Biecza i Ziemi Bieckiej zaprasza do udziału w koncertach on line festiwalu muzyki dawnej Kromer Festival Biecz w dniach 29 lipca-1 sierpnia 2021 r.
Za pośrednictwem kanałów:
https://www.facebook.com/kromerfestivalbiecz
https://www.youtube.com/channel/UCNeT_6lSg60r4Xs4CyPA_Sg
dzięki live streamingowi i emisji nagrania jednego z koncertów, macie Państwo okazję do uczestniczenia w koncertach wielu wspaniałych światowej sławy artystów, prezentujących znakomity muzyczny repertuar.
Koncerty emitowane na żywo:
29 lipca 2021 / czwartek
Kolegiata p.w. Bożego Ciała w Bieczu, 19.30
Przenikanie światów – przeszłość i teraźniejszość
- Katarzyna Głowicka – Quiet Time ˚
(światowa prapremiera, zamówienie Festiwalu) - Artur Zagajewski – Glassmusic-motet ˚
- Matthew Shlomowitz – Popular Context vol. 7 ˟
International Transport Chimes Reggae – Jazz in the Park – Canteen Funk – Muzak in the Shopping Mall - Carl Philipp Emanuel Bach - Symfonia na smyczki nr 3 C-durˆ
Allegro assai – Adagio – Allegretto - wykonawcy:
˚ Arte dei Suonatori & Spółdzielnia Muzyczna
ˆ Arte dei Suonatori
˟ Spółdzielnia Muzyczna - Arte dei Suonatori
Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble
30 lipca 2021 / piątek
kolegiata pw. Bożego Ciała w Bieczu, 19.30
Wspólnota tekstu, różnorodność muzyki – sto lat Pasji Metastasia
zamówienie festiwalu
- Antonio Caldara (Passione di Gesù Cristo, Wiedeń 1730)
Ouverture
Recitativo: Ove son dove corro?
Aria (św. Piotr): Giacchè mi tremi in seno - Nicolò Conti (Passione di Gesù Cristo, Neapol 1739)
Recitativo: Ove son dove corro? *
Aria (św. Piotr): Giacchè mi tremi in seno * - Nicolò Jommelli (Passione di Gesù Cristo, Rzym 1749)
Ouverture
Aria (Jan Ewangelista): Come a vista di pene si Fiere - Nicolò Conti (Passione di Gesù Cristo, Neapol 1739)
Aria (św. Piotr): Se la pupilla inferma * - Josef Mysliveček (Passione di Gesù Cristo, Florencja 1773)
Aria (Jan Ewangelista): Ritornerà fra voi - Francesco Antonio Baldassare Uttini (Passione di Gesù Cristo, Sztokholm 1776)
Ouverture * - Diego Naselli (Passione di Gesù Cristo, Londyn 1772?)
Aria (Jan Ewangelista): Come a vista di pene * - Antonio Salieri (Passione di Gesù Cristo, Wiedeń 1776)
Aria (Jan Ewangelista): Ritornerà fra voi - Pietro Maria Crispi (Passione di Gesù Cristo, Rzym 1775)
Ouverture * - Stanislao Mattei (Passione di Gesù Cristo, Bolonia 1792)
Recitativo: Giovanni anch’io lo so *
Aria (Maria Magdalena): Ai passi erranti * - Francesco Morlacchi (Passione di Gesù Cristo, Drezno 1812)
Aria (Maria Magdalena): Potea quel pianto *
* współczesne prawykonanie
Filippo Mineccia – kontratenor
Arte dei Suonatori
Aureliusz Goliński – skrzypce, kierownictwo artystyczne
31 lipca 2021 / sobota
Kościół pw. św. Anny w Bieczu, 20.00
Klasyka żywa – Elsner & Bałdych
- Józef Elsner – Kwartet smyczkowy F-dur nr 1 z „Trois Quatuors du meilleur goût polonais” ̊
Allegro - Andantino - Polonoise - Finale. Allegro - Stanisław Moniuszko – Kwartet smyczkowy d-moll nr 1 ̊
Allegro agitato – Andantino – Scherzo: Vivo – Finale; Un ballo campestre e sue conseqeunze: Allegro assai - Adam Bałdych – improwizacja solo ˆ
- Adam Bałdych – Śpiewnik domowy na skrzypce improwizujące i kwartet smyczkowy ˟
(światowa prapremiera, zamówienie Festiwalu)
wykonawcy:
˚ Equilibrium String Quartet
ˆ Adam Bałdych
˟ Equilibrium String Quartet & Adam Bałdych
Adam Bałdych – skrzypce
Equilibrium String Quartet
Sulamita Ślubowska – skrzypce
Małgorzata Malke – skrzypce
Anna Nowak-Pokrzywińska – altówka
Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela
1 sierpnia 2021 / niedziela
Kolegiata pw. Bożego Ciała w Bieczu, 19.00
Isola – źródło słów izolacji
- Franz Joseph Haydn – Koncert skrzypcowy G- dur
Allegro moderato – Adagio – Allegro - Sigismund Neukomm – Quintetto dramatique L'amante abandonnée
Amour – Infidélité – Désespoir - Franz Joseph Haydn – The Slave's Lament
- Franz Joseph Haydn – kantata Arianna a Naxos
Recitativo: Teseo mio ben dove sei?
Aria: Dove sei mio bel tesoro
Recitativo: Ma, a chi parlo?
Aria: Ach, che morir vorrei
Dorota Szczepańska – sopran
{oh!} Orkiestra Historyczna
Martyna Pastuszka – skrzypce, kierownictwo artystyczne
Koncert nagrany w ramach projektu, który odtworzony zostanie na kanałach w późniejszym terminie.
31 lipca 2021 / sobota
kościół pw. św. Michała Archanioła w Binarowej, 18.00
Autonomia instrumentów – Telemann, Bach, Vivaldi
- Georg Philipp Telemann – Sonata triowa A-dur
Cantabile – Presto – Lento – Allegro assai - Johann Sebastian Bach – Sonata triowa sopr'il Soggetto Reale z „Das Musikalisches Opfer”
Largo – Allegro – Andante – Allegro - George Frideric Handel – Chaconne G-dur na klawesyn solo
- Antonio Vivaldi – Sonata triowa g-moll
Largo – Fantasmi. Presto – Largo; Andante – Presto – Il Sonno. Largo – Allegro - Łukasz Długosz – flet
Agata Kielar-Długosz – flet
Maciej Kułakowski – wiolonczela
Marek Toporowski – klawesyn
Udział w live streamingach koncertów oraz odtworzeniu nagrania koncertu jest bezpłatny.
Live streamingi i nagranie wideo realizowane będą w pięknych zabytkowych wnętrzach:
Kolegiaty Bożego Ciała – późnogotyckiej świątyni z bogatym wyposażeniem trzech epoki: gotyku, renesansu i baroku. Do najcenniejszych elementów wyposażenia strzelistego wnętrza należą: renesansowe stalle oraz pomniki, obraz „Zdjęcie z krzyża” w ołtarzu głównym namalowany przez artystów z kręgu Michała Anioła, przedstawienie wykonane przez Stanisława Stwosza syna Wita Stwosza, polichromia prezbiterium zaprojektowana i wykonana przez Włodzimierza Tetmajera przy współudziale bieczanina Apolinarego Kotowicza (ucznia Matejki). Do rzadkich zabytków należy również muzyczny pulpit z roku 1633.
Kościoła p.w. św. Anny i klasztor OO. Franciszkanów, który należy do pierwszych klasztorów reformackich powstałych na ziemiach polskich. Stanowi zamkniętą całość, na którą składa się świątynia p.w. św. Anny, klasztor oraz dziedziniec klasztorny. Kościół jest w stylu barokowym o prostym, jednolitym wystroju wnętrza. Po bokach ołtarza głównego znajdują się witraże wykonane według projektu Stanisława Matejki, bratanka Jana Matejki. W podziemiach kościoła został pochowany poeta Wacław Potocki.
Kościoła pw. św. Michała Archanioła w Binarowej (zabytek UNESCO) – jedenego z najstarszych i najcenniejszych zabytków drewnianego budownictwa sakralnego w Polsce. Świątynia wzniesiona została ok. 1500 r. z drzewa jodłowego o konstrukcji zrębowej. Nakryte płaskimi stropami wnętrze szczelnie pokryte jest malowidłami. Unikatową wartość mają utrwalone w malowidłach widoki XVII-wiecznego Biecza. Innymi równie ciekawymi elementami wyposażenia świątyni są pochodzące z doby gotyku rzeźby na Matki Boskiej i czterech świętych dziewic umieszczone w nowej szafce na ścianie Kaplicy Aniołów Stróżów, rzeźba Matki Boskiej z Dzieciątkiem znajdująca się w ołtarzu głównym oraz kamienna chrzcielnica. W lewym ołtarzu bocznym warto zwrócić uwagę na słynący łaskami obraz Matki Boskiej, będący jakoby darem króla Jana Kazimierza.
Zapraszamy do śledzenia informacji dotyczących festiwalu, zespołów muzycznych, programu, wydarzeń towarzyszących i dziedzictwa kulturowego Biecza na stronie: https://www.facebook.com/kromerfestivalbiecz
Zadane realizowane przez Towarzystwo Przyjaciół Biecza i Ziemi Bieckiej
w ramach projektu „Kromer Festival Biecz – Lubię to!”
przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego